Quad rijden, verjaardagen, vrijwilligerswerk - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Gabrielle Oosterom - WaarBenJij.nu Quad rijden, verjaardagen, vrijwilligerswerk - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Gabrielle Oosterom - WaarBenJij.nu

Quad rijden, verjaardagen, vrijwilligerswerk

Door: GaabinPeru

Blijf op de hoogte en volg Gabrielle

18 April 2012 | Peru, Cuzco

Hier weer een nieuw wekelijkse webblog :)
Ik loop na mijn werk in het weeshuis altijd over de Plaza de Armes weer terug naar huis. Nu was er op woensdag een groot feest met allemaal mensen die verkleed waren, en er werden optochten gehouden, veel muziek gespeeld. Nu was ik natuurlijk wel benieuwd waarom er zo'n groot feest werd gegeven, bleek het omdat er een grote supermarkt in de buurt zoveel jaar bestond, daarvoor zo'n groot optreden..
Mijn vrijwilligerswerk gaat op zich wel goed, je moet wel zelf veel ondernemen, maar de kinderen vinden het erg leuk en daar gaat het om. En soms help ik ook in de keuken om het eten klaar te maken, dat is wel erg leuk.
Op donderdagavond gingen we met de mensen van de organisatie naar een waar Nederlands restaurant! Dit was omdat één van de Peruaanse medewerkers, Susana, van de organisatie vertrekt naar Lima, om daar weer te gaan wonen en ze nog graag een keertje daar wilde eten. Ik heb voor het eerst in lange tijd weer kaassoufflés en bitterballen gegeten, dat was erg grappig, ze waren wel een beetje anders dan in Nederland maar toch ook wel erg lekker.
Op vrijdag na het vrijwilligerswerk heb ik niet veel bijzonders gedaan, boodschappen op de markt enz. En ik had in mijn trui twee gaten zitten, en die hebben ze op de markt weer netjes dichtgemaakt voor 1 sol (0.25 eurocent), dus daar zie je niks meer van :)
Op zaterdag ben ik eerst warme chocolademelk gaan drinken en daarna kip gaan eten met een vriend. Wat ik hier heel veel eet is kip, rijst, gebakken aardappelen en fruit. Als je de kip eet, moet je goed opletten dat je geen botten opeet, want bijna overal zitten nog botten in.
Daarna ben ik via een touroperator (die heb je hier heel veel) quad gaan rijden. Eerst werden we naar een mooi gebied gereden met een taxi. We gingen met een groepje van vier quads, twee gidsen voorop, op één quad, twee Ierse toeristen op twee quads en ik op een quad. Het was een erg leuke rit, veel offroad en op onverharde wegen. We waren door mooie natuurgebieden gereden en op verschillende plaatsen even gestopt om een foto te kunnen maken. De tour duurde ongeveer 4 uur. De hele tour hadden we een hele dreigende (regen/onweer buien) lucht, gelukkig hadden we alleen de laatste 10 minuten van de tour regen, en had ik een regenjas van de quad organisatie aan, en na afloop kregen van een aardige vrouw warme thee te drinken. Het was dus een erg geslaagde rit, en na afloop meteen Facebook uitgewisseld met de twee Ierse mensen, die waren erg aardig!
Daarna ben ik met twee Nederlandse meisjes Maud en Suzanne (van dezelfde organisatie) naar een jeugddienst van de kerk geweest. Dat was de eerste keer dat ze naar de kerk gingen, maar ze vonden het wel erg interessant. De dienst duurt in de kerk altijd wel best wel lang, zo nu ook ruim twee uur, maar ze vonden het niet saai.
Na de kerk hebben we het afscheidsfeestje van Susana gehad.
Op zondag heb ik verder niet veel bijzonders gedaan.
Mijn douche was al twee dagen kapot, de verwarming ervan moest gemaakt worden, maar dat zou op maandag gebeuren en ik had toch echt even een douche nodig. Dus ik had een vriend opgebeld met de vraag of ik daar mocht douchen. Dit was geen probleem, dus ben ik met mijn handdoek onder m'n arm daarheen gaan lopen en daar gaan douchen, toch nog een warme douche :)
S'avonds om 12 uur, want Suzanne (1 van de Nederlandse meisjes) was op maandag jarig, hebben we haar verjaardag gevierd met champagne erbij, dat was erg gezellig en iedereen kreeg een feest hoedje op :)
Op maandag heb ik samen met een ander Nederlands meisje van de organisatie, Freke, de Machu Picchu en de Huaynapicchu en de treinreis heen en terug ernaar geboekt, daar gaan we volgend weekend op vrijdag en zaterdag heen!
Daarna ben ik pannenkoeken gaan eten bij Maud en Suzanne, vanwege Suzanne haar verjaardag. Dat was erg gezellig! Ze hebben daar ook een buurtkat, die vaak bij hen binnen is, een erg leuke kat!
Op dinsdag ben ik met een vriend Angel door de stad gaan wandelen. Hij liet ook zien dat ze met een groot standbeeld, van een paard met san santiago, bezig waren bij de kerk, voor de optocht, voor het grote (katholieke) feest in juni. Ze besteden erg veel tijd aan de voorbereidingen eraan.
Daarna heeft hij in mijn huis iets typische Peruaans gekookt, natuurlijk met kip, rijst, aardappelen enz :) Het is hier heel grappig, dit had ik nog nooit gezien, maar het is hier de gewoonte dat ze de rijst de laatste 5 minuten met een plastic zak bovenop de rijst in de pan koken.
S'avonds zijn we ook weer ergens kip wezen eten. Ze eten hier altijd twee keer per dag warm en dan is de grootste maaltijd bij de lunch s'middags.
Vandaag heb ik weer geluncht met Carlos, de eigenaar van de appartement en een vriend van hem. Dit doe ik elke week één keer omdat ze dat gezellig vinden en ik dan mijn Spaans kan oefenen.
Nu zit ik in een internet café, en vanavond heb ik een etentje voor de verjaardag van Ian. Ian en Cathy zijn twee Amerikanen die sinds dit weekend het appartement boven mij huren. Twee hele aardige mensen, en vandaag is de verjaardag van Ian, en ze hebben me uitgenodigd om met hen te komen eten.
We delen de keuken nu dus met vier mensen, Carlos, de eigenaar van de appartementen en Ian en Cathy, maar dat gaat prima.
En ik heb vanmiddag gehoord dat ik weer tante ben geworden!:) Van een mooi meisje, Anna Caithlin. Jozua en Stephanie gefeliciteerd!:)
Dat is al het tweede nichtje/neefje wat geboren is sinds ik weg ben. Ik kan niet wachten om Micah en Anna te zien :)
Ik heb vandaag trouwens het geboortekaartje van Micah in de bus gekregen, nouja in de bus.. Onder mijn deur geschroven gekregen :) Heel erg bedankt ervoor, erg leuk! :D
Dit was het weer eventjes voor mijn wekelijkse webblog, volgende week weer een nieuwe :)

  • 19 April 2012 - 09:17

    Mirjam Uijlenbroek:

    Ha Gabrielle, ben nu pas aangehaakt, lekker traag, zeg maar ;-S, maar wat ben jij stoer zeg! Ik heb meteen zin om daar ook heen te gaan.
    Geniet ervan ik blijf je volgen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gabrielle

Actief sinds 13 Feb. 2012
Verslag gelezen: 460
Totaal aantal bezoekers 111991

Voorgaande reizen:

20 Februari 2012 - 26 Mei 2012

Peru

Landen bezocht: