Verjaardag, Colca Canyon, Arequipa, ingeburgerd.. - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Gabrielle Oosterom - WaarBenJij.nu Verjaardag, Colca Canyon, Arequipa, ingeburgerd.. - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Gabrielle Oosterom - WaarBenJij.nu

Verjaardag, Colca Canyon, Arequipa, ingeburgerd..

Door: GaabinPeru

Blijf op de hoogte en volg Gabrielle

23 April 2012 | Peru, Arequipa

Hier alweer een nieuwe wekelijkse webblog, want ik heb alweer veel te vertellen :)
Op woensdagavond hebben we gegeten in een Japans restaurant voor Ian (1 van de Amerikanen van het appartement boven mij) zijn verjaardag, dat was erg gezellig en ook lekker gegeten!
Na de verjaardag ben ik nog wat gaan drinken met Maud en Suzanne want het was onze laatste avond samen in Cusco. In het weekend vertrokken ze naar Lima, en na een paar dagen terug naar Nederland, dus het was nog een gezellige avond!
Het was onze laatste avond samen want op donderdagochtend, voordat ik naar m'n werk ging, had ik een busticket naar Arequipa gekocht voor dezelfde avond.
Na m'n vrijwilligerswerk op donderdag heb ik nog wat gegeten met een vriend, s'middags m'n spullen gepakt en s'avonds de bus genomen naar Arequipa.
Het was een mooie relaxte bus, dus ik heb wel aardig veel kunnen slapen.
Na 11 uur rijden met de bus ben ik s'morgens rond half 9 aangekomen in Arequipa.
Ik had een aantal dingen voor mezelf opgeschreven die ik wilde bezoeken in Arequipa, dus toen ik aankwam ben ik meteen naar een toeristeninformatie balie toegelopen.
Daar werd me verteld dat als ik heel snel zou opschieten ik nog mee zou kunnen met de twee daagse tour naar de Colca Canyon. Die wilde ik erg graag bezoeken, daar kan je namelijk ook condors (vogels) zien, en omdat ik niet zoveel tijd in Arequipa heb (vanwege het vrijwilligerswerk) leek me dat een goed plan. Dus zo gezegd, zo gedaan, en ze hadden me snel naar het busje van de tour gebracht.
In het busje zaten we met 9 andere Peruaanse toeristen en 2 Spaanse toeristen. We gingen met het busje van Arequipa naar Chivay. Onderweg stopten we op verschillende plaatsen om even foto's te maken en cocathee te drinken.
Het was een mooie busrit, waarbij we ook door een reservaat heen reden waar veel wild leeft, zoals oa. lama's, alpaca's, vicuñas (een soort lama) en puma's, vossen, kamelen enz.
We hebben toen alleen de lama's, alpaca's en de vicuñas gezien. Maar dat was wel erg mooi en veel foto's gemaakt, ook van het mooie landschap. Op 1 plaats waren we zelfs op 4910 meter hoogte. Gelukkig heb ik geen last van de hoogte :)
In Chivay hebben we eerst gezamenlijk gegeten en daarna werden we ieder naar ons hotel gebracht.
Daar kregen we te horen dat we na een uurtje weer werden opgehaald om naar de warm water zwembaden te gaan. Dat is een zwembad binnen en een zwembad buiten waarvan het water 38 graden is, dus heerlijk warm!
Nu had ik alleen het probleem dat ik geen bikini bij me had, die had ik nog in Cusco liggen, want ik had niet verwacht dat we gingen zwemmen.
Gelukkig hadden we nog een uurtje en ben ik snel een bikini op de markt gaan kopen. Bij de markt raakte ik aan de praat met een Colombiaans meisje die hetzelfde probleem had en ook snel een bikini ging kopen. Ik had heel leuk met haar gepraat en toen hadden we bijna dezelfde bikini maar dan in een andere kleur gekocht, bij hetzelfde kraampje, erg grappig!
Bij het zwembad kwamen we haar en haar vriend weer tegen en toen moesten we natuurlijk even op de foto met onze bikini's :)
Gelukkig paste te bikini goed, want op de markt kan je het natuurlijk niet echt passen. Het water was echt heerlijk warm en het is echt leuk om buiten tussen de bergen in een heerlijk warm water zwembad te zitten.
Na het zwembad zijn we met z'n alle gaan avondeten, dat was ook erg gezellig! Er werd door een Peruaanse bandje, echte Peruaanse muziek gespeeld, met een panfluit, blokfluit enz. Ook werden er verschillende dansen uitgevoerd door twee jongens en twee meisjes. Op gegeven moment vroegen ze iemand uit het publiek om mee te dansen, waaronder ook ik, dat was erg grappig :)
Na het avondeten ging mijn tourgroepje naar hun hotel om te slapen. Toen ben ik nog even met een ander tourgroepje wat gaan drinken, daar kende ik twee jongens van, want die zaten ook weer in dezelfde bus van Cusco naar Arequipa :)
Dat was erg gezellig en toen ben ik om 01.00 naar mijn hotel gegaan, natuurlijk veel te laat want de volgende dag op zaterdag zou ik om 06.00 uur worden opgehaald om de tour verder te maken naar de Colca canyon.
De volgende dag op zaterdag had ik me dus ook verslapen en had ik maar tien minuutjes de tijd om me te klaar te maken en m'n spullen weer in te pakken, gelukkig waren ze een beetje te laat en had ik nog net tijd om snel te ontbijten :)
De busreis van Chivay naar de Colca canyon was erg mooi! We zijn weer op verschillende plaatsen gestopt om foto's te maken. En op één plaats hebben we zelfs Viscachas gezien! Dat zijn een soort chinchilla's, erg grappig.
En in een ander plaatsje sta ik op de foto met een roofvogel op mijn arm :) En in veel plaatsen kerkjes bezocht.
Bij Cruz del condor was het ook erg mooi, en we hebben zelfs condors gezien :D Helaas niet zulke mooie foto's van de condors kunnen maken, want daar waren ze de meeste tijd te ver weg voor of ze vlogen te snel voorbij. Maar wel erg mooi en groot om te zien!
Op terugweg naar Chivay was het ook weer een mooie rit en op verschillende plaatsen gestopt om een foto te maken, dus in totaal heel veel mooie foto's!
Met de twee Spaanse mensen kon ik erg goed opschieten, dat was erg gezellig en natuurlijke een goede oefening voor mijn Spaans.
Weer aangekomen in Chivay hebben we nog even gezamenlijk gegeten, daarna afscheid genomen van de twee Spaanse mensen (die gingen door naar Puno) en daar vandaan weer terug met het busje naar Arequipa.
In Arequipa ben ik maar naar hetzelfde hotel als een paar anderen Peruanen (van ons tourbusje) gegaan. Het is een mooi hotel en heb ik zelfs een balkonnetje, een tv (niet dat ik die zo snel gebruik, maar toch:)) en lekker warm water bij de douche..
Na ingecheckt te zijn in het hotel ben ik bij een restaurantje camarones (riviergarnalen) gaan eten, want die schijnen hier beroemd te zijn. En ze waren ook wel erg lekker. Het schijnt alleen niet echt de tijd van het jaar ervoor te zijn, dus ik moest goed zoeken voordat ik een restaurantje vond die ze had.
Na het eten ben ik nog even langs de winkeltjes gelopen en daarna toch maar vroeg gaan slapen, want ik was toch wel moe.
Op zondag ben ik lekker op tijd opgestaan, lekker ontbeten en naar buiten gegaan.
Er waren grote optochten en veel muziek bij de Plaza de Armes want het was een nationale feestdag, waarvan precies weet ik eigenlijk niet. Maar het was leuk om even bij te kijken.
Daarna ben ik naar een kerkdienst in een katholieke kerk geweest, dat was wel een leuke vrolijke dienst met iemand die op de gitaar en tamboerijn speelde en er werd gezongen en geklapt.
Na de dienst heb ik nog even op m'n balkonnetje gezeten.
Daarna ben ik meegegaan met een citybus tourrit, dat was een erg bijzondere en mooie rit!
We zijn langs verschillende plekken en monumenten gereden, soms reed de bus alleen zo hard dat je soms geen tijd had om een foto te maken, maar op sommige plaatsen stopten we even voor 10 min bijv. Dus dan kon je wel makkelijk foto's maken.
En soms reed de bus zo hard door de kleine straatjes, dat het soms wel leek alsof hij ergens tegen aan zou rijden.
Onze gids zei trouwens tegen mij dat ik niet op Nederlands meisje maar op een Peruaans meisje leek omdat ik zo open was, dat is toch leuk om te horen :)
We hadden ook een kleine lama boerderij bezocht, dat was erg leuk om te zien! Daar kon je ook wat informatie lezen over het wol enz.
Na de boerderij vroeg de gids wat we wilde eten, want dat moest ze dan van tevoren doorgeven aan het restaurant, waar we gingen eten met ze allen. Ik zei dat ik graag iets Peruaans wilde eten.
Zei ze wil je een keer cavia proberen? Ik had dit nog niet geprobeerd terwijl het ook wel aardig wat in Cusco word aan aangeboden, en ik dacht ik moet het toch een keertje proberen, dus in plaats van kip koos ik cavia. En ze vroeg of ik het typische maisdrankje erbij wilde hebben. Ik zeg ja hoor, ik wil goed ingeburgerd zijn en alles proberen en ze noemde me een avontuurlijk meisje.
Ik vroeg me al een beetje af waarom het zo raar was en niemand anders nam cavia. Dierenvrienden kunnen dit stukje beter misschien niet lezen..
Ik kreeg dus een hele gefrituurde cavia in stukken op mijn bord. Dus alles erop en eraan, oren, poten, hoofd, tanden enz. Het leek eigenlijk wel een beetje op een fear factor aflevering.. Maar een paar medetoeristen (Peruanen) moedigden me aan, en ik kon me niet laten kennen. Dus ik ben hem gaan ontleden en de dingen waarvan ik dacht dat kan ik eten, heb ik opgegeten, en niet teveel erbij nadenken.. Het smaakte eigenlijk naar een soort kip/kalkoen achtig. Ondertussen maakte de Peruaanse buschauffeur er foto's van, omdat hij het zo grappig vond...
Bij de volgende stopplaats konden we nog een klein stukje paardrijden en quad rijden (10 min), dat was erg kort maar opzich wel grappig. De meeste paarden hadden veulentjes erbij lopen, dus het was wel mooi dat het maar een klein rondje was.
Daarna zijn we weer terug naar de Plaza de armes (centrum) van Cusco gebracht.
S'avonds heb ik daar nog even met een vriend van een ander tourgroepje gegeten, hij was ook alleen op reis (kwam uit Lima, Peru) en zijn vrienden waren ook alweer verder getrokken.
Daarna ben ik lekker gaan slapen.
Vandaag weer op tijd opgestaan en ik zit nu achter het internet van het hotel.
Zo wil ik nog een aantal dingen bezoeken zoals het klooster etc.
S'avonds de bus terug naar Cusco, dan kom ik daar S'morgens aan, en ga ik door naar mijn werk.
Ik heb hier dan helaas niet de vulkaan beklommen, maar daar had ik geen tijd meer voor, dat duurde min 2 dagen en dan zou ik Arequipa niet gezien hebben.. Dus ik heb de vulkanen alleen van een afstand gezien.
Dit was weer even mijn webblog, in de volgende schrijf ik wel hoe mijn laatste dag in Arequipa was enz.
Tot mijn volgende webblog!

  • 24 April 2012 - 21:51

    Anneke:

    Hoi Gaab,
    wat een belevenissen weer. De tocht lijkt me geweldig, met die ravijnen, het prachtige uitzicht en de wilde dieren. Wat een leuke foto van dat meisje met die lama. Die cavia op je bord, ik vind het stoer dat je dat aandurfde. En hier zijn er nog mensen die problemen maken van spruitjes, wat een watjes. Goeie week gewenst en ik kijk uit naar je volgende verhaal. Doei, xxx Anneke

  • 27 April 2012 - 00:12

    Gabrielle Van Oosterom:

    Dankjewel Anneke! :)
    De tocht was inderdaad prachtig!
    En spruitjes eet ik hier ook..:P
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gabrielle

Actief sinds 13 Feb. 2012
Verslag gelezen: 356
Totaal aantal bezoekers 111983

Voorgaande reizen:

20 Februari 2012 - 26 Mei 2012

Peru

Landen bezocht: