School, Paardrijden, Motorrijden, Appartement.. - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Gabrielle Oosterom - WaarBenJij.nu School, Paardrijden, Motorrijden, Appartement.. - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Gabrielle Oosterom - WaarBenJij.nu

School, Paardrijden, Motorrijden, Appartement..

Door: GaabinPeru

Blijf op de hoogte en volg Gabrielle

26 Maart 2012 | Peru, Cuzco

Hier weer een wekelijkse webblog van mij, sorry hij is weer erg lang, maar ik heb weer veel dingen meegemaakt :)
Op maandag had ik weer mijn eerste les van de week, dus weer een nieuwe leraar. Deze week weer een aardige en goede leraar. Omdat Nicoletta de Australische vrouw vorige week voor het laatst was, en nu de Incatrail naar de Machu Picchu aan het doen is, en er niet zoveel leerlingen op dit moment zijn, is het moeilijk om een passend niveau vergeleken de andere studenten te vinden, dus betekend dat ik deze week privéles heb!
Ik merk wel dat het nu wel een stukje intensiever is, maar dat ik nu ook wel meer leer, dus dat is erg mooi.
Verder s'middags lekker rustig aangedaan en gelezen enz.
S'avonds weer mijn salsales gehad.
Op dinsdag en woensdag heb ik niet zoveel bijzonders gedaan. Ik ben weer naar school geweest en ik heb weer veel geleerd. S'middags huiswerk gemaakt en heb ik weer lekker rustig aangedaan en eindelijk mijn boek, een roman De Sneeuwengel, die ik een tijdje geleden van mijn vader heb gehad uitgelezen, is een erg mooi boek :)
S'avonds weer mijn salsa les gehad.
Op donderdag ben ik na school met een groepje, een jongen uit Duitsland Joon (die ook erg goed Nederlands kan praten, en op dit moment ook in Nederland een huis heeft), een meisje uit Israël (haar zus was ook mee, maar die bleef achter bij de stallen omdat ze het bij nader inzien toch te eng vond) en twee jongens uit Cusco (ik ken deze vrienden via mijn salsa les op een salsaschool) gaan paardrijden in de natuur aan de rand van Cusco door de bergen vlakbij de Cristo Blanco.
Het was echt een enorm mooie rit om zo door de bergen te rijden, ook had ik een erg leuk paard. Soms stopten we ook even bij bepaalde plaatsen om het even beter te bekijken. Het was erg leuk en ik ben van plan om het nog wel een keertje te doen.
Na het paardrijden zijn we met een groepje van school gaan eten, want het was Nicolette haar laatste dag in Cusco voordat ze weer terug vliegt naar Australië, dus het was een soort afscheidsfeestje.
Daarna ben ik nog even met de mensen van de organisatie wat gaan drinken, want er zijn weer twee nieuwe mensen vanuit Duitsland naar Cusco gekomen om vrijwilligerswerk te doen, daar hebben we meteen kennis mee gemaakt.
Op vrijdag was mijn laatste dag op school en heb ik mijn certificaat gekregen. Ik hoefde gelukkig geen speech te houden, en werd ook geen speciale uitreiking gedaan omdat er maar zo weinig mensen op school zitten en ik de enige was die deze week weggaat. Daar ben ik eigenlijk wel blij om, want ik ben niet zo van het speechen..
Na school ben ik verhuisd naar mijn nieuwe appartement!
Ik zit nu vlakbij de Plaza de armes, en dat is wel heel handig, want daar spreken we vaak met vrienden af.
Alleen de eerste keer dat ik mijn appartement wilde openen kreeg ik hem niet open en brak bijna de sleutel af. Toen de huisbaas er even bij gehaald, en blijkbaar bij het weggaan heb ik een slot van de deur op slot gedraaid, die ik helemaal niet op slot had kunnen draaien, en dus kregen we dit slot niet meer open.
Gelukkig heeft mijn appartement twee deuren, eentje bij de badkamer en eentje bij de slaapkamer, dus we konden nog naar binnen bij de badkamer. Het slot van de slaapkamer was niet meer open te krijgen en moest van de deur gesloopt worden, dus mijn deur ziet er nu niet meer zo mooi uit, maar hij kan weer open, en op slot met het goede slot. En dat op mijn eerste dag dat ik daar ben, sloop ik meteen iets..
Ik heb dus een appartement met een eigen slaapkamer en badkamer, met een heerlijk warme douche, die ook lang warm kan blijven!
Als ik mijn deur uit loop naar buiten, is er naast mijn appartement een gedeelde keuken waar ik gebruik van kan maken, want ik moet nu zelf gaan koken.
Ik ben op vrijdagmiddag dus meteen boodschappen gaan doen. Dat was de eerste keer dat ik in een echte supermarkt was, dus ik heb meteen maar van alles ingeslagen, zodat ik niet zo vaak hoef te gaan. Dat gaat nog wat worden zelf koken :p
Gelukkig zijn er ook erg veel restaurantjes in de buurt waar je erg goedkoop kan eten (voor als mijn eten mislukt :p)
Op vrijdagavond weer mijn salsa les gehad.
Op zaterdag ben ik met Joon (de Duitse jongen), Elena (het Duitse meisje, die mijn kamergenoot in het gastgezin was) en Jasmin (een Duitse vriendin van Joon) gaan motorrijden! We hadden twee crossmotoren gehuurd, Joon bestuurde er eentje, Jasmin zat bij hem achterop en ik bestuurde er eentje en Elena zat bij mij achterop.
Het was heel erg bijzonder dat een meisje een motor ging huren, dus werd er door de eigenaar van de motoren ook meteen even een foto van mij gemaakt op de motor gemaakt. Ze vertelden dat ze dit werk nu 8 jaar deden en dat ze in totaal aan 11 vrouwen een motor had verhuurd, waar ik er dus 1 van was :)
Ik werd ook op straat echt enorm veel aangekeken (nog meer dan anders :p).
We hadden de motoren voor de hele dag gehuurd en het was echt de meest indrukwekkende, mooiste, gevaarlijkste, uitdagendste en moeilijkste motorrit die ik ooit gemaakt heb!
Eerst zijn we via een normale geasfalteerde weg naar Pisac gereden. We hadden geen kilometerteller, en het maakt hier ook niet uit hoe hard je rijdt, dus we hadden vaak geen idee hoe hard we reden, en op sommige stukken (rechte overzichtelijke stukken) reden we gewoon zo hard dat de motor niet meer harder kon.
Het was echt super mooi om door het Andes gebergte te rijden!
In Pisac hebben we even wat op een terrasje gedronken.
Na Pisac zijn we langs een dorpje in de bergen gereden, we zijn daar ook even gestopt en hebben wat met de mensen daar gepraat.
Ze hadden daar een heel klein gebouwtje wat een evangelische kerk was. Ik moest daar even naar de wc, maar ze hadden alleen een wc in de tuin waar geen deur in zat, dus dat was weer een nieuwe ervaring om zo naar de wc te gaan.
Na het dorpje zijn we met de motoren offroad de bergen op gaan rijden. Dit had ik nog nooit eerder gedaan (ik had ook nog nooit eerder op een crossmotor gezeten).
Het was echt ontzettend gaaf, maar wel een beetje moeilijk om te doen, ook is het wat moeilijker omdat er iemand achterop zit. Sommige stukken waren wel makkelijk, maar sommige stukken ook erg moeilijk met rotsen, greppels, beekjes. Wat het moeilijkste was waren de drassige stukken met modder, hoe vaak we daar wel niet bijna zijn uitgegleden, wel echt verbazingwekkend hoeveel grip die crossmotoren hebben. Wel jammer dat ik er geen foto's van heb kunnen maken, maar dat wordt toch een beetje lastig tijdens het rijden.
Volgens mij had Jasmin nog wat foto's van ons gemaakt tijdens het rijden, maar die moeten we nog krijgen :)
Na 3 uur offroad te hebben gereden zijn we teruggekeerd naar de normale geasfalteerde weg en gingen we weer op de terugweg naar Cusco. Onderweg zijn we nog even gestopt om wat te eten. Kinderen daar vonden het erg leuk dat we motor reden, en ze mochten even op de motor zitten, daar hebben we ook erg leuke foto's van gemaakt!
Op terugweg kwamen we aan de andere kant van Cusco aan, dus moesten we eerst heel de stad door rijden voordat we weer terug bij de winkel waren. Dit was ook weer een hele nieuwe ervaring voor me! Het was ondertussen s'avonds en het was erg druk met auto's op de weg. Dus dat was tussen de auto's door links en rechts, want vaak duiken ze gewoon voor je. En ook veel toeteren zodat ze weten dat je er rijd :)
Het was dus een erg mooie rit!
Na het motorrijden heb ik me eerst verkleed, onze broeken zaten onder de modder van het offroad rijden ;), daarna gingen we weer met een groepje vrienden wat eten, want nu was het het afscheidsetentje van Joon (de Duitse jongen), want hij vertrok diezelfde avond nog met de bus, hij is hier 5 weken geweest en gaat weer verder reizen naar andere landen. Dat was erg gezellig.
Op zondag ben ik weer naar de Evangelische kerk geweest, dat was weer een mooie dienst en na afloop nog even wat kennis gemaakt met mensen.
Daarna op de stoep voor mijn Spaanse school (gratis internet via wifi met m'n iPhone :)) een uur met Astrid gezellig op Skype gepraat :)
Toen kwam ik nog twee vriendinnen, Elena en Jeanine, tegen en hebben gezellig nog even op een bankje in het zonnetje gezeten :D
Na gezellig gekletst te hebben, ben ik naar huis gegaan en voor het eerst voor mijzelf gekookt en ik moet zeggen dat het behoorlijk goed gelukt was :) Nu had ik ook wel simpele dingen gemaakt: worstjes, eitje, gebakken aardappelen, tomaten, pepino, appel, kaas. Na het eten ben ik voor een keer heerlijk vroeg gaan slapen.
Op maandag was mijn kennismakingsdag op mijn vrijwilligerswerk plaats.
Elena werkt daar toevallig ook, alleen werkt zij in de middag en ik zou in de ochtend gaan werken. Nu was zij vandaag met me meegegaan en hebben we het zo kunnen regelen dat we samen in de ochtend gaan werken! We mogen zelf dingen verzinnen die we met de kinderen gaan doen, dus hebben we met de directrice afgesproken dat we muziekles met ze gaan houden. We hebben al een plan bedacht om muziekinstrumenten te gaan maken :) Verder gaan we ze ook helpen met huiswerk enz. Nu was dus alleen de kennismaking en morgen beginnen we om 8 uur (dat wordt elke dag vroeg opstaan, want het is een half uur erheen lopen..) Ik ben heel benieuwd hoe het gaat worden, maar ik heb er al zin in!
Nu zit ik even in internet café om mijn foto's en webblog up te loaden :)
Ik zal jullie weer verder op de hoogte houden, tot de volgende keer!
Ik hoop dat bij jullie ook alles goed gaat!
Ciao!:)

  • 26 Maart 2012 - 18:39

    Vincent:

    stoer: je motorverhaal. ik ben jalours hoor:P

  • 26 Maart 2012 - 21:24

    Natalie (Voorstede):

    Wat een gave blog! Heerlijk dat zo'n leuke rit te paard hebt gemaakt en wat stoer dat je een motortocht hebt gedaan. Stoere chick hoor!! Ik heb me vandaag meteen aangemeld per mail, dus zodra je blog online gaat krijg ik weer een mailtje:-)) Groetjes, Natalie

  • 26 Maart 2012 - 22:03

    Astrid:

    Hoi Gaab,
    Leuk verslag!
    Je slaap- en badkamer zijn best groot en wat ziet het er nog netjes uit :-) X

  • 27 Maart 2012 - 05:52

    Hallo Gabi,:

    Weer een heel leuk verslag hoor. Stoer hoor zo op die motor, ook leuk voor jou dat je daar zo mooi kan paardrijden. Fijn dat de nieuwe plek je goed bevalt, het koken gaat je goed af zo te lezen. Nou Gabi, heel veel plezier op je nieuwe werkplek.
    XXX

  • 27 Maart 2012 - 07:44

    Anneke:

    Wat een belevenissen Gaab. Wel net wat voor jou. Je hebt wel een flinke cooling down nodig voordat je weer naar Holland komt, maar zover is het nog niet. Veel plezier met de kindertjes en de muziekinstrumentjes. Leuk idee. Groetjes, het is voorjaar hier, heerlijk.

  • 27 Maart 2012 - 08:37

    Bianca:

    Wat een verhaal weer, leuk!
    Vind het echt leuk voor je dat het zo naar je zin heb, en met je muziek les komt het vast goed :-))

  • 28 Maart 2012 - 19:54

    Eva:

    He gaab,
    Erg stoer verhaal, heel vet dat je op de crossmotor hebt gereden!
    En leuk dat je de Nederlandse vlag van ons aan de muur hebt hangen. Home sweet home:-)
    X

  • 02 April 2012 - 00:32

    Gabrielle Van Oosterom:

    Dankjewel allemaal voor jullie leuk reacties! Ik heb inderdaad jullie Nederlandse vlag aan de muur gehangen zoals ik beloofd had, en ik draag mijn klompen pantoffels :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gabrielle

Actief sinds 13 Feb. 2012
Verslag gelezen: 1356
Totaal aantal bezoekers 111988

Voorgaande reizen:

20 Februari 2012 - 26 Mei 2012

Peru

Landen bezocht: