Moray, Maras, Cusco - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Gabrielle Oosterom - WaarBenJij.nu Moray, Maras, Cusco - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Gabrielle Oosterom - WaarBenJij.nu

Moray, Maras, Cusco

Door: GaabinPeru

Blijf op de hoogte en volg Gabrielle

09 Maart 2012 | Peru, Cuzco

Hola!
Hier weer een nieuw wekelijks reisverslag van mij :)
Op zaterdag ben ik met drie andere Nederlanders van de organisatie naar Moray en Maras geweest. Dat was echt heel mooi.
Moray lijken een soort van drie arena's, alleen was het waarschijnlijk vroeger ervoor bedoeld dat er gewassen op werden verbouwd of werden gedroogd. En omdat het nu het regenseizoen is (ik vind het heel erg mee vallen met de regen, volgens mij regent het in Nederland vaker) was het heel mooi groen, zie de foto's :)
Na Moray zijn we naar de zoutvlaktes van Maras geweest, dat was ook erg mooi om te zien, en zijn we ook tussen de vlaktes doorgelopen. Soms moesten we wel een beetje uitkijken want sommige stenen zaten niet allemaal even vast.. In Moray hadden we een jongen uit Australië ontmoet die met ons mee reisden maar Mirras, dat was erg gezellig. We hadden niet zoveel plek in de taxi dus moest hij in de achterbak.
In het winkeltje in Maras was er een heel schattig jongetje, ik denk een jaar of 2 oud, die het erg leuk vond om met ons wat te praten. Toen we weggingen kregen we zelfs nog handkusjes van hem (ze beginnen hier al jong met hen charmes..).
Het was dus een mooie geslaagde dag, met gelukkig ook mooi weer.
Op zondag heb ik mijn rustdag gehouden. Helaas nog geen andere kerk dan een katholieke kerk gevonden, volgens mijn lerares van Spaans heb je die niet, maar dat geloof ik niet, dus ik kijk nog even verder..
Sinds zaterdag heb ik er trouwens een kamergenoot bij, Elena een Duits meisje. Het is wel even wennen dat ik m'n kamer nu moet delen maar op zich vind ik dat geen probleem, vaak slaap je toch alleen maar in je kamer.
Het is een heel aardig meisje waar ik goed mee kan opschieten. Het enige iets mindere is, dat ze nog niet veel mensen hier kent en volgens mij niet heel snel vrienden maakt, dus ze hangt een beetje aan me, waardoor ik vaak niet meer alleen weg kan.. Maar dat went vanzelf ook wel hoop ik, en over 2 weken ga ik naar mijn appartement, dus dan heb ik ook wat meer rust.
Op maandag hebben we een nieuwe lerares ipv van een leraar gekregen.Ze is ook erg aardig en we leren wel veel van haar. We zijn nu vooral veel bezig met vocubailere gedeeltes. Maar de tijd gaat toch wel heel snel, er zijn nu al twee weken voorbij van de Spaanse les. Ik vraag me af hoe goed ik Spaans kan spreken/verstaan als ik over twee weken klaar ben op school..
Maandag ben ik na school wat met mensen van mijn school gaan drinken (een jongen uit de US, en met de vrouw uit Australië), dat was erg gezellig.
Op maandag zijn trouwens de scholen weer begonnen. Onze school ligt naast die van een basisschool, en het klinkt er echt heel gezellig, ze zijn elke dag aan het zingen met de kinderen :)
S'avonds ben ik naar m'n eerste salsa les op een salsaschool geweest. Ik heb me ingeschreven bij een salsaschool van een vriend van mij (Francesco), en daar heb ik nu 3x per week les.
Op dinsdag ben ik na school met Elena naar een echte markt geweest. Daar hadden ze dus bij de vleesafdeling hele koppen van koeien, met ogen en al, op de grond liggen. Aan haken hingen de ingewanden van de koeien, zoals de darmen enz, en het stonk er echt ontzettend naar dode dieren. (ik zal jullie de foto's besparen :)) Elena kon er echt heel slecht tegen en zijn we snel doorgelopen. Op zich vond ik het niet eng om te zien, het is natuurlijk niet zo leuk, maar ik ben eigenlijk wel wat gewend.. Toen ik bijv. stage liep bij een schapenboer in België moesten we soms ook dode dieren wegbrengen. En dit is wel de realiteit waar het vlees vandaan komt.. En ze gooien er niks van weg, en eten hier dus ook echt alles op..
Op woensdag ben ik na mijn lessen met Elena even een kadootje wezen kopen voor Francesco want hij was jarig.
Daarna had ik weer mijn wekelijkse salsa les op mijn Spaanse school, dat was ook erg gezellig.
S'avonds zijn we naar de opening van een nieuwe danslocatie van de dansschool van Francesco geweest, en toen meteen zijn verjaardag gevierd en zijn kadootje gegeven.
Cusco is trouwens een grote (stinkende :p) stad, maar toch ken je al wel veel mensen, die je dan bijvoorbeeld op het plein tegen komt, en die je vaak al bij naam kennen, dat komt ook wel omdat ik veel buiten ben, veel loop en soms praatjes maak met mensen :)
Op donderdag had ik na mijn school een workshop Pisco sourer maken, dat is een bekende cocktail hier in Cusco. Dat was erg gezellig en de cocktail was goed gelukt!
Na de workshop ben ik met een groep van onze school wezen avondeten.
We waren met drie mensen uit de US, 1 uit Australië, 1 uit Frankrijk, 1 uit Franse gedeelte van België, hoe bedoel je multicultureel :)
Bij het avondeten heb ik de ober van het restaurant ontmoet, en hij komt uit Egypte!
Ik had hem het verhaal verteld dat ik eerst naar Egypte zou gaan en dat ik nu toch naar Peru was gegaan. Hij vertelde dat het wel veel beter was dat ik nu in Peru zit, omdat zijn moeder en zus nog Egypte wonen en die niet eens willen dat hij langs komt omdat het te gevaarlijk is..
Ik vertelde dat nu ik in Peru zit mijn Arabische taal weer wegzakt omdat ik het niet gebruik, en hij bood gratis Arabische les aan of een cd'tje wat ik kan gebruiken, dus dat is wel erg vriendelijk en ik zou er over nadenken :)
Op vrijdag heb ik het na school even rustig aangedaan en heerlijk een siësta gehouden :) Nu ben ik bij een internet café om weer mijn reisverslag te plaatsen.
Gelukkig ben ik nu trouwens na 1 1/2 week eindelijk van mijn diarree af, alleen ben ik nu wel sinds een week erg aan het hoesten. Maar gelukkig voel ik me helemaal niet ziek, en heb ik me ook niet ziek gevoeld. Gelukkig heb ik ook helemaal geen last gehad van hoogteziekte verschijnselen.
Dit was weer mijn wekelijks verslag en ik zal er weer foto´s bij proberen te plaatsen :)

  • 10 Maart 2012 - 09:11

    Bianca:

    Klinkt allemaal erg leuk!
    Je vermaakt je prima, had ook niet anders verwacht!
    veel plezier!
    xx

  • 10 Maart 2012 - 09:20

    Muhammet:

    Hoi Gabrielle,

    Ik lees al je verhalen: leuk verhaal en leuke foto's weer Gaab!! Heel veel plezier nog! Groetjes

  • 10 Maart 2012 - 14:41

    Eliane:

    Hee Gaab, echt leuk om steeds zo je uitgebreide verhalen te lezen :) En wat veel verschillende nationaliteiten kom je nog tegen zeg! Veel plezier he xxx

  • 10 Maart 2012 - 18:20

    Barbara Van Der Gaag:

    goh meid ik vind het eigenlijk wel heel stoer van je wat je doet.
    een heel ander land en ook een heel andere taal ik neem aan dat je je in het engels verstaanbaar kan maken en straks in het spaans.
    ik volg je reisverslagen met plezier,
    groetjes barbara

  • 10 Maart 2012 - 20:22

    Anneke:

    Hoi Gaab, nog even flink doorstampen met het Spaans joh.
    Doei, Anneke

  • 12 Maart 2012 - 06:46

    Roy:

    Hoi Gabi, wat een prachtige foto's. Ik wist niet dat het er daar zo mooi was. Ik begrijp nu ook heel goed dat je geniet van het landen de omgeving waar je nu momenteel verblijft. Zo te lezen ben je elke dag weer iets nieuws aan het ontdekken, leuk hoor !
    Goed dat je snel contacten maakt en niet bang ben om iets te ondernemen . Als je terug bent wil ik graag eens een cocktail van je proeven. XXXX

  • 12 Maart 2012 - 20:41

    Patries:

    Hi Gaab,

    Wat een geweldige foto's weer. Kan me helemaal voorstellen dat je het daar naar je zin hebt.

    Hier hebben we nu ook een paar zonnige dagen achter de rug. ;)

    Enne, je eigen plan blijven trekken he!

    Kusss

  • 15 Maart 2012 - 22:07

    Pierre:

    Hoi Gabrielle,
    Het is echt leuk je verhaaltjes te lezen.
    Te gusta el pisco sour ??
    Parece que si, que bueno!
    Veel plezier en mooie ontdekkingen nog toegewenst!
    Un abrazo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gabrielle

Actief sinds 13 Feb. 2012
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 111986

Voorgaande reizen:

20 Februari 2012 - 26 Mei 2012

Peru

Landen bezocht: